Dział Organizacyjno-Prawny

Do zadań Działu Organizacyjno-Prawnego należą wszelkie działania związane z zabezpieczeniem sprawnej realizacji działalności podstawowej w obszarze dydaktycznym, naukowym, zadań ustawowych i statutowych Centrum Medycznego, prowadzenie wszystkich spraw dotyczących kontroli zarządczej, jak również w zakresie spraw szpitali i oddziałów klinicznych CMKP, oraz działania  związane z  informacją i promocją.

  • Zadania Działu w zakresie spraw dotyczących działalności podstawowej

    1. w zakresie spraw dotyczących działalności podstawowej w obszarze dydaktycznym, naukowym oraz zadań ustawowych i statutowych Centrum Medycznego:
    • opiniowanie pod względem prawnym i pomoc prawna przy opracowywaniu materiałów do postępowań administracyjnych i innych postępowań wewnętrznych prowadzonych w Centrum Medycznym;
    • przygotowywanie projektów dokumentów wewnętrznych: wzorów umów, zarządzeń, regulaminów, uchwał we współpracy z właściwymi dla danej sprawy jednostkami organizacyjnymi;
    • opiniowanie pod względem formalno-prawnym i redakcyjnym projektów umów, aktów prawnych, korespondencji i opracowań dotyczących funkcjonowania Centrum Medycznego, przygotowywanych w jednostkach organizacyjnych Centrum Medycznego;
    • udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii, dotyczących obowiązującego prawa oraz współdziałanie z właściwymi jednostkami organizacyjnymi w ustalaniu wykładni i jednolitej interpretacji obowiązujących przepisów, z zakresu działania Centrum Medycznego;
    • zabezpieczenie sprawnej realizacji zadań wymagających pomocy prawnej, udzielanej przez podmioty zewnętrzne świadczące pomoc prawną;
    • prowadzenie rejestru skarg dotyczących działalności Centrum Medycznego oraz koordynowanie spraw związanych z ich rozpatrywaniem.

    2. w zakresie  spraw związanych z zabezpieczeniem sprawnej realizacji działalności podstawowej Centrum Medycznego:

    • opracowywanie projektów dokumentów oraz wzorów umów zawieranych przez Centrum Medyczne, dotyczących działalności administracyjnej;
    • prowadzenie rejestru wydawanych w Centrum Medycznym wewnętrznych aktów prawnych (regulaminów, zarządzeń, okólników, dokumentów oraz innych aktów prawnych), rejestrowanie porozumień i umów zawartych przez Centrum Medyczne oraz archiwizowanie „pierwszych egzemplarzy” w/w aktów;
    • koordynowanie nadawania uprawnień oraz prowadzenie rejestrów: pełnomocnictw i upoważnień udzielanych pracownikom Centrum Medycznego, certyfikatów kwalifikowanych podpisów elektronicznych, upoważnionych użytkowników platformy ePUAP oraz innych jeśli powstaną,
    • podawanie do wiadomości jednostkom organizacyjnym Centrum Medycznego wewnętrznych zarządzeń, poleceń służbowych, okólników oraz innych dokumentów związanych z funkcjonowaniem Centrum Medycznego w zakresie ustalonym w odrębnym trybie.
  • Zadania Działu w zakresie spraw związanych z informacją i promocją

    • realizacja zadań promocyjnych i informacyjnych Centrum Medycznego, w tym koordynacja przygotowania i wydawania publikacji Centrum Medycznego o charakterze promocyjnym lub informacyjnym;
    • koordynacja i realizacja przygotowań do uroczystości i wydarzeń ogólnouczelnianych, w tym uroczystości inauguracji roku akademickiego;
    • analiza aktualności treści informacyjnych i promocyjnych publikowanych w witrynie internetowej CMKP oraz zakładki „Aktualności” ma stronie internetowej Centrum Medycznego, a także strony BIP;
    • koordynacja działalności informacyjnej na terenie Centrum Medycznego.
  • Zadania Działu w zakresie spraw szpitali i oddziałów klinicznych

    • prowadzenie kontroli i oceny działalności szpitali klinicznych w zakresie realizacji zadań statutowych, dostępności i poziomu udzielanych świadczeń zdrowotnych;
    • prowadzenie nadzoru i kontroli w zakresie prawidłowości prowadzonej przez szpitale kliniczne gospodarki finansowej;
    • nadzór nad prawidłową realizacją umów dotyczących szpitali klinicznych oraz oddziałów klinicznych, ich aktualizacją, przygotowanie nowych i aneksowanie umów już istniejących;
    • prowadzenie rejestru skarg w odniesieniu do szpitali i oddziałów klinicznych.
  • Kancelaria

    • zapewnienie sprawnego obiegu dokumentów z uwzględnieniem przestrzegania przepisów instrukcji kancelaryjnej i obsługa komórek organizacyjnych w zakresie dystrybucji korespondencji, prasy i wydawnictw;
  • Pracownicy Działu Organizacyjno-Prawnego

    mgr Olga Juźwiak – Kierownik Działu
    tel. 22-5693-781
    e-mail: olga.juzwiak@cmkp.edu.pl
    pokój 105

    mgr Mariusz Klusek – Zastępca Kierownika Działu
    tel. 22-5693-782
    e-mail: mariusz.klusek@cmkp.edu.pl
    pokój 104

    mgr Agnieszka Żurawska – Specjalista
    tel. 22-5693-873/875
    e-mail: agnieszka.zurawska@cmkp.edu.pl
    pokój 104

    mgr Marta Witkowska – Specjalista
    tel. 22-5693-710
    e-mail: marta.witkowska@cmkp.edu.pl
    pokój 123

    mgr Eliza Bienias – Główny specjalista ds. Szpitali Klinicznych
    tel. 22-5693-775
    e-mail: eliza.bienias@cmkp.edu.pl
    pokój 16

    mgr Michał Zajączkowski
    Specjalista w Dziale Organizacyjno-Prawnym
    tel. 22-5693-740
    e-mail: michal.zajaczkowski@cmkp.edu.pl
    pokój 104

    KANCELARIA:

    mgr Agnieszka Paciorek – Specjalista kierujący zespołem pracowników
    tel. 22-5693-711
    e-mail:
    agnieszka.paciorek@cmkp.edu.pl
    pokój 29

    Weronika Kozak – Specjalista kierujący zespołem pracowników
    tel. 22-5693-711
    e-mail: weronika.kozak@cmkp.edu.pl
    pokój 28

    Maria Skrzycka – Specjalista
    tel. 22-5693-711
    e-mail: maria.skrzycka@cmkp.edu.pl
    pokój 29

    Katarzyna Sterna – Referent
    tel. 22-5693-755
    e-mail: katarzyna.sterna@cmkp.edu.pl
    pokój 28

    Daria Ciszewska – Referent
    tel. 22-5693-755
    e-mail: daria.ciszewska@cmkp.edu.pl
    pokój 28

    ARCHIWUM: pokój 24

    mgr Krystyna Kałuża – Specjalista
    tel. 22-5693-772
    e-mail: krystyna.kaluza@cmkp.edu.pl

    Marcin Miksza – Starszy referent
    tel. 22-5693-772
    e-mail: marcin.miksza@cmkp.edu.pl

  • Archiwum i system archiwizacji EMIKS

    •  prowadzenie archiwum zakładowego, przyjmowanie i wydawanie akt zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną;
    • nadawanie dostępów oraz haseł do systemu EMIKS;

    System archiwizacji EMIKS

    Wszelkie pytania i problemy prosimy kierować do osób odpowiedzialnych za obsługę systemu:

    Krystyna Kałuża – Specjalista
    tel. 22-5693-772
    e-mail: krystyna.kaluza@cmkp.edu.pl

    Marcin Miksza – Starszy referent
    tel. 22-5693-772
    e-mail: marcin.miksza@cmkp.edu.pl